söndag 2 oktober 2016

Rejäla vanliga grytlappar


Min man brukar ha lite för många synpunkter på mina handarbeten för att få några själv (med undantag för en mössa en gång), men en dag ville han visa på våra grytlappar hemma vilka som var bra och vilka som var dåliga och varför.
Han var helt emot stickade grytlappar, men jag hade gjort ett par dubbelvirkade för flera år sedan som han gillade. De var dock i rätt fula färger och jag hade försökt brodera ganska misslyckat på en dem, så jag tycker inte alls om dem.

Till hans födelsedag i år såg jag därför till att göra tre nya dubbelvirkade grytlappar åt honom. De är enkla utan krusiduller, i blandade restgarner (mest Drops Paris) som jag inte hade nog mycket av till en hel grytlapp, och med vita kanter.


De blev faktiskt en present som han tyckte om, men allra gladast blev han när jag sa att han nu fick slänga tre av våra gamla grytlappar. Till nästa födelsedag behöver jag nog inte ge honom något, jag kan bara lova att han ska få slänga grejer i lägenheten (vi har en liten lägenhet, väldigt många saker och olika åsikter om det).

Jag tyckte faktiskt också att de är väldigt bra att ha. Olika tjusiga "skrytlappar" kan ju vara fantastiskt fina, men nog är det skönt med några som bara är rejäla och tåliga och gör så man inte bränner sig.
(Och jo han fick andra presenter också, inte bara grytlappar).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar