onsdag 10 augusti 2016

Hermiones lyxigaste sockar


För två år sedan när jag var i Paris hittade jag en liten garnbutik som hette Lil' Weasel. De hade lite skralt med franska garner, men däremot många av de amerikanska märken jag hört om i poddar. Jag köpte ett riktigt lyxigt sockgarn: Cascade Yarns Heritage Paints. Det är färgat i så vackra blå-gröna nyanser, och känns underbart mjukt och på något sätt svalt som silke trots att det är i 80% merino, 20%nylon.


Jag har inte riktigt vetat vad jag skulle göra med ett så mångfärgat garn för att det inte bara skulle bli en röra, men Hermione's Everyday Socks av Erica Lueder är ett riktigt bra mönster för sådana garner (det har nästan 15 000 andra också förstått, ser man på antalet projekt på Ravelry).

Mönstret ser lagom avancerat ut, men är egentligen lätt som en plätt med bara räta och aviga maskor och lyfta maskor i hälen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar