onsdag 6 juli 2016

Ullpaket

Nu har jag min sista jobbvecka innan semestern, och det finns inget som gör en gladare när man kommer hem från jobbet än när man fått ett ullpaket.
Det här var från Gammeldags, och innehöll 300 g regnbågsfärgad merino:


Den ska jag spinna som en halvtjock gradient, och så ska det bli en enkel tröja till något av mina barn.
Jag tänker mig något i den här stilen:


Fotot är på Tinygiraffes My Prickly, Squirmy Boy; My Bristling Eel.

Den andra ullen jag fick var 110 g BFL:


 Den ska jag också spinna som en gradient, men tunnare. Det ska bli en sjal , inspirerad av I'll remember April av Yellowcosmo:


Jag tror att jag kommer att behöva dela upp garnet och bara spinna en del av det (kanske 70 g) till sjalen, eftersom 100 g brukar bli en större sjal än vad jag trivs i. Jag tänker plocka undan lite av alla färgerna, så jag ändå får med alla nyanser i sjalen.

Annars håller jag just på att sticka en annan sjal nu. Det är Fiery Salsa av Alina Appasov, och garnet är mitt orangea Kampes 1-trådiga som jag börjat sticka med flera gånger tidigare men av olika anledningar alltid repat upp.
Man börjar med att lägga upp stört många maskor och så stickar man spetsen först, och nu är jag klar med den biten.


Dessutom har jag stickat färdigt min Marius för andra gången. Jag tog bort två mönsterbårder och minskade jättesnabbt på slutet, och nu passar den perfekt.
Jag ska bara blöta ner den och ta ordentliga kort på den så kan jag skriva lite mer sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar