onsdag 29 juni 2016

En bortglömd stackars mössa


För ett tag sedan tittade jag på min lista över projekt på Ravelry och insåg att det var ett som jag inte kom ihåg att jag hade stickat över huvud taget. Den hette Heim hat with fair isle, och var stickad med olika restgarner.
Jag fick leta djupt ner i botten av min påse med bebis-presenter-att-ge-bort, men där fanns den till sist. När jag såg den kände jag förstås igen den, men det satt verkligen långt inne.


Mönstret heter i alla fall Heim och är en del i ett set med mössa, byxor och kofta av Signe Strömgaard. Mönsterbården tror jag att jag tog från en bok med fair isle-mönster. Jag har för mig att mönstret var bra och allt gick utan större problem. Det kanske kan vara just för att den gick snabbt och lätt och bara tog ett par dagar att sticka som jag glömde bort den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar