torsdag 7 april 2016

Vågor på en bebis

En av mina gamla gymnasievänner fick barn i vintras, och den bebisen skulle förstås också få en tröja.


Mönstret heter Wee Lima och är gjort av Taiga Hilliard Designs, och så har jag använt vågorna från Maria Carlanders mössa little scallops, men upp och ner. Det var ett trevligt enkelt basmönster, inga krångligheter och inga problem.


Det ljusblå garnet är Hjertegarn Extrafine Merino 120 (som jag köpt på extrapris, tokbilligt!) och det lila är ett gammalt restgarn från min stash, Schachenmayr SMC Juvel. Det lila var kanske egentligen snäppet för kliigt för en bebis, men när det bara var på nederdelen av kroppen tycker jag att den fungerar bra.


Som ni ser så syns det lite grann var jag snott garnet i mitten av varje våg, men jag tycker inte att det stör så fasligt mycket ändå.

Så här passar den på mottagaren:








3 kommentarer:

  1. Passade ju perfekt :) Tror inte det är nån mer än du som skulle lägga märke till att garnet är snott på baksidan ;)

    SvaraRadera
  2. Så söt! Vågorna gör verkligen hela tröjan. Tycker inte heller att det syns att du snott garnet på baksidan.

    SvaraRadera