torsdag 31 mars 2016

Stash-o-meter mars

Jag tror att det var den trevliga men tyvärr insomnade podden Stick with us som lanserade Stash-o-metern. Det innebär helt enkelt att man varje månad skriver upp hur mycket garn som kommit in i stashen, och hur mycket som stickats upp eller försvunnit på annat sätt.
Jag tänkte ta tag i min stash på allvar nu i år, och då är en stash-o-meter en riktigt bra metod för att hålla koll på läget.

I mars köpte jag bara garn en gång. Det var Drops Alaska i mörkblått som jag använde tillsammans med handspunnet garn i en barntröja som (kanske) dyker upp på bloggen snart. Jag köpte 3 nystan, alltså 207 meter.

Jag har stickat färdigt två saker under månaden:
- En Marius-tröja med runt ok till mig själv som åt upp hela 660 meter Peer Gynt.
- Och ovan nämnda barntröja med ca 150 meter Drops Alaska och kanske 250 meter handspunnet.

Alltså:
In: 207 meter
Ut: 1060 meter

Sammanlagt: -853 meter

1 kommentar: