lördag 21 november 2015

På stickorna

När jag alltid ligger efter i att lägga upp mina färdiga projekt här på bloggen så blir det inte alls av att jag tar upp det jag håller på med nu. Och det är ju lite synd.
Jag har en hel del "pågående projekt" på Ravelry men några av dem tar jag nog tag i väldigt sporadiskt.

Mitt allra äldsta UFO repade jag upp igår kväll. Det är ett par sockor i en fin mörkgrön färg, som nog egentligen var för komplicerade för min förmåga när jag började på dem i januari 2014. Mönstret heter Lines x 3 och är skapat av Jeannie Cartmel.
Jag hade gjort färdigt den ena strumpan och börjat på den andra, men nu när jag tog upp dem och tittade efter så såg jag hur fruktansvärt löst jag stickat, hur många fel jag gjort och hur tån såg helt galen ut. Det fanns inget annat att göra än att repa, och nu känns det bara skönt att ha ett dåligt samvete mindre liggande i UFO-lådan.

De projekt som jag faktiskt stickar på just nu är:
- En Bandana Cowl (från Purl Soho) som jag hoppas är det perfekta plagget för min vinterkappa som har en väldigt invecklad krage. Eftersom den är banangul och jag bor i Göteborg så får min heta Banana Cowl:



- En Bluebird of Happiness, för att jag ville testa ett av Heidi Bears fantastiska African Flowers-mönster och samtidigt minska ner min stash av konstiga akrylgarner lite grann. Nu ska den egentligen bara sys ihop i rumpan och få ett par ögon.

Och så är det två som jag skrivit om förut, där det inte blivit av att jag tagit några nya foton sedan sist:

- En Barnejakka Land og Strand (av Pinneguri) för att jag var så sugen på rejält mönstrade norska koftor, och för att göra av med lite mera av min ullgarnsstash. Den är underbart rolig att sticka på, och nu är strax den andra av ärmarna klar, så har jag bara oket kvar:



- Och en Crop Cardigan (från Pickles) med ränder som en norsk Fana-kofta i ett grått ullgarn och ett som växlar mellan blått och grått. Den är nästan färdig, det är bara knappar och band kvar men när jag nu ser den så önskar jag att jag hade använt ett enfärgat blått garn istället. Men det funkar, tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar