onsdag 25 februari 2015

Riddarvantar

Jag köpte ett självrandande sockgarn för att kombinera med svart i något mönster med lyfta maskor, men min son la beslag på nystanet och släppte det inte ifrån sig förrän jag stickat ett par vantar åt honom.
Sedan ville han förstås inte ha på sig dem utomhus utan bara inne, eftersom det var riddarvantar som man har när man är riddare.


Garnet är Hjertegarn Sock Wool och mönstret heter Heartstrings Mittens av Chrystal Giustinello. Fotot är suddigt, men det får jag bara leva med.Vantarna är i alla fall enkla och snabbstickade, och det är jättebra till en treåring att tummarna sitter på sidan så man inte behöver sätta rätt vante på rätt hand.

1 kommentar:

  1. Haha, vad roligt det är när barnen verkligen blir förtjusta i något. Snygga Riddarvantar tycker jag!

    SvaraRadera