tisdag 17 februari 2015

Den perfekta bebismössan

 Det här mössmönstret verkar alla älska, och det gör jag också. Det är Garter Ear Flap Hat av Purl Soho. Mössan sitter bra och värmer öron och nacke men kommer inte ner i ögonen. Jag stickade minsta storleken, och den är lagom på min tremånaders och kommer nog räcka ett tag till.


Jag stickade den i ett garn som jag inte hittat något info om på internet. Det heter Packing Alpaca, och importeras tydligen av någon som känner ägaren till Lilla Garnet i Kortedala. nu minns jag inte exakt vad hon sade, men jag har för mig att det var kvinnor på en kvinnojour i Sydamerika som spann det. Det fanns i tre tjocklekar och var supermjukt.

Tofsen är av John Arbons Knit by Numbers, och det vita är samma handspunna garn som jag skrev om senast.

Det här blir mitt inlägg till veckans möte med Husmorsskolans Nya Syförening. Titta in där för att se vad de andra gjort!

3 kommentarer:

  1. Vilken söt mössa! Och en härlig grön färg. Har stickat en sån mössa för länge sedan, jätterolig stickning! Måste nog göra en till mej själv :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig mössa, som en prinsesstårta :-)

    SvaraRadera
  3. Å, roligt att se den!
    Beskrivningen finns översatt till svenska i boken Garnglädje och här: http://www.hemmetsjournal.se/Community/Blogginlagg/?entryid=198331

    SvaraRadera