onsdag 12 november 2014

Sockar och hund

Jag har sett hur många som helst som stickat sockar i avbruten mossstickning (broken seed stitch) med ett självrandande garn som den ena färgen, så jag var tvungen att prova själv. Jag använde mönstret Broken Seed Stitch Socks av Handepande, och gjorde instickshälar och tår som var längre i stortån än vid lilltårna.


Jag använde ett nystan Marks & Kattens Fame Trend och ett par nystan Filcolana Arwetta Classic. Fame Trend visade sig vara ett ganska dåligt garn till den självrandande delen, eftersom det har så långa färgsektioner att det är nästan samma färg över hela foten.
Jag tycker att det funkar bra så här också, även om de inte blev regnbågiga som jag tänkt mig. Nu har jag ju dessutom en anledning att göra ett par regnbågiga sockar någon gång i framtiden.

Så här ser de ut bredvid en hund:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar