fredag 10 oktober 2014

Väger tungt

Jag fick en hushållsvåg i födelsedagspresent, och om ni ursäktar ordvitsen så är den verkligen värd sin vikt i guld.

När jag nu t ex stickat en liten bebissocka med istickshäl och funderar på om jag kan sticka i hälen direkt eller vänta och se om garnet kommer räcka till, så behöver jag inte grubbla längre. Jag väger sockan och ser att den väger 9 gram utan häl, väger garnet jag har kvar och ser att det väger 9 gram det också, och inser att hälen helt klart kommer att få vara i något annat garn.
Planerandet blir så väldigt mycket enklare när man kan ha koll på exakt hur mycket man har istället för att gissa.


2 kommentarer:

  1. Superfin socka! Och jag håller med, hushållsvåg är en oumbärlig pryl, min står framme hela tiden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag önskar jag hade plats att ha min stående fram, men nu får den gömma sig i en kökslåda när den inte behövs.

      Radera