tisdag 21 oktober 2014

Mönsteruppdatering

Även om jag mest stickar numera så har jag aldrig själv skapat några stickmönster, men ett par virkmönster har det blivit och ett av dem blev riktigt populärt. Det är min Yoda-mössa för bebisar, ett superenkelt mönster för raggsocksgarn som hålls dubbelt, så det går enormt snabbt att virka.

Idag såg jag till att skapa en pdf-fil för mönstret också, så det ska gå lite lättare att ladda ner direkt från Ravelry. Vad mycket svårare än jag hade tänkt mig det var att sätta ihop ett snyggt mönsterdokument i Scribus!
Ni som har tid får gärna kolla på det och säga vad ni tror. Jag är mest rädd att det kanske blev för plottrigt? Här finns mönstret.




2 kommentarer:

  1. Hej! Äntligen hittade jag ett mönster på en you a - mössa :) Men vad använde du för garn? Har du något namn, vill gärna använda samma.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du gillar den. Jag använde Svarta Fårets raggsocksgarn, hållet dubbelt, men det funkar med nästan vilket garn som helst i ungefär rätt tjocklek eller ett tjockare garn som man inte håller dubbelt.

      Radera