torsdag 21 augusti 2014

Hur går det med potatisodlingen i parketten?

Vad gör man en regnig söndag när man är trött och seg och redan sett en och en halv Disneyfilm? Man skördar potatis på balkongen!
Eller sätter tillbaka potatisen i jorden, om man är en konservativ tvååring.


Potatisen var ett experiment, två stora krukor med tre sättpotatisar i varje. Jag trodde att det hade  misslyckats när jag blivit förkyld mitt under värmeböljan och inte orkat vattna så plantorna vissnade ner, och dessutom hade jag inte sett dem blomma någon gång. 
Jag har dessutom haft problem med att odla saker på balkongen eftersom den är ganska skuggig, så till exempel tomater inte brukar mogna förrän frosten kommer. 
Jag grävde i alla fall lite i jorden för att känna efter för säkerhets skull, och så dök de små knölarna upp!

De blev till middag tillsammans med kokt blomkål, rödbetor, majskolvar, yoghurtsås och smör, men potatisen var det allra godaste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar