måndag 7 april 2014

Färdigt ponnygarn

Mitt garn är färdigt! Det blev verkligen My Little Pony-garn, med härliga färger även om det inte är några jag brukar använda.
Att spinna singlarna var roligt, men att spinna ihop dem (ply-a) var det som kändes alldeles magiskt. Det är jättespännande att se hur färgerna och tjocklekarna blandas, och blir ännu bättre ihop, och även om jag twistat garnet åt olika håll så det blev lite extra svårt så var det enklare än att spinna från ull.


Jag tror att det ska bli en vintermössa till palten till att börja med, med öronlappar, en vit i-cord runtom och en vit tofs på toppen. Förmodligen efter det här Drops-mönstret som jag använt tidigare och är jättenöjd med.
Jag blir faktiskt bara nöjdare och nöjdare med det när jag ser barnet som fått mössan då och då, och hon alltid har den på sig och den verkar passa lika bra nu när hon är ett halvår som den gjorde då hon var nyfödd.


Det sista jag spann av ullen (kanske 10g) blev hemskt mycket tunnare än det jag spunnit tidigare, så det lät jag bli att ta med i det färdiga garnet och håller på och spinner ihop nu istället. Det blir tunnare och jämnare, både i tjocklek och i färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar