torsdag 6 mars 2014

För många vantar att göra, för lite tid!

Jag har tappat bort mina fina renvantar. Det är väldigt tråkigt, men det fina med det är ju att man då får sticka ett par nya. Jag har letat runt på Ravelry och idag hittade jag en person som jag nästan hellre kallar vantgud än designer. Hon heter Natalia Moreva och är ett geni! Hon gör inte bara fantastiskt vackra vantmönster i en massa olika stilar, utan det ser ut som om hon oftast har korta mellanrum mellan färgerna, så man inte behöver hålla på att tänka på att vira garnet runt flotteringarna på baksidan. Dessutom använder hon bara två färger i taget, även om det ibland är många färger på samma vante.

Det svåra nu är att veta vilken vante jag ska göra. jag blir ju sugen på att göra så många, kanske det får bli ett par vårvantar, ett par höstvantar och ett par julvantar?

Här är några av hennes vantar:

(Foto: Natalia Moreva, Crouching Tiger)

(Foto: Craftzone, Flowerissimo)


(Foto: Virginute, Squirrels Mittens)

(Foto: Craftzone, Titbirds Mittens)

(Foto: Rebeccakim, Bluebells Mittens)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar