måndag 22 juli 2013

Sommarstickat

Palten gillar inte när jag sitter vid datorn om det inte är för att han ska få se videor på hästar, så det har inte blivit så mycket bloggande under semestern när vi är hemma samtidigt hela tiden.

Här kommer i alla fall en snabb uppdatering:

Min gröna sjal är klar och blev bra, den väntar bara på att fotograferas.

Mint Julep-tröjan är i full gång, framstycket av spetsen är klar och blev så här:



Jag tror att jag kommer att få repa upp en liten bit eftersom spetsen blev för lång, men den är jätterolig att sticka och jag tror den kan bli toksnygg.
En extra bonus är dessutom att den gjorde min svärmor stickguden imponerad, hon hade aldrig stickat spets.

Hippiefilten går långsamt framåt och jag är snart klar med nästa nystan. Rutorna är perfekta små grejer att ha i fickan och plocka upp och virka på när man åker med barnvagnen på bussar och spårvagn.

Jag har börjat på en Ella Funt-kofta till en fin kompis barn som jag hoppas kommer i höst, i dyrt fint Baby Cashmerino:



Och till sist så har jag precis, under en bilsemester till Örebro och Stockholm (i baksätet med en pigg och aktivitetskrävande palt), lyckats sticka färdigt Kalajoki-sockorna som mamma ska få i julklapp. De blev fina, men ska inte fotograferas förrän jag fäst trådarna och kört över dem med nopp-maskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar