måndag 29 juli 2013

Hippiefiltens vidare öden

Trots mitt förra inlägg som utlovade skarpa och snygga kamerabilder framöver, så får jag slänga upp en till halvrisig mobilbild nu eftersom min man, palten och kameran har åkt ut för att sova över hos paltens farföräldrar. Jag har börjat jobba så jag kunde inte följa med, och jag behövde verkligen lite ensamtid för att varva ner efter semestern.

Så här ser i alla fall Hippiefilten ut nu, med två nystan slutvirkade och ett påbörjat:


Det verkar ha blivit 12 rutor av det första nystanet men bara  9,5 av det andra, men jag tror att det kan vara så att några rutor ligger och gömmer sig i jackfickor och väskor.

Det är verkligen roligt att virka rutor med mångfärgat garn, så varje ruta blir annorlunda än den förra och man aldrig vet vilken nyans som kommer att dyka upp på nästa varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar