måndag 29 juli 2013

Förskolehelvetet

Palten har fått plats på förskolan från 15 augusti. Tre veckor innan får vi ett brev om att vi ska kontakta förskolan för att få information om inskolning mm.
Jag ringer numret vi fått, och det går hem till förskolechefen för han är på semester. Han säger att jag ska kontakta förskolechef 2 som vikarierar för honom.
Jag gör det, men han är på semester och hänvisar till förskolechef 3 som vikarierar för honom.
Jag ringer henne, och hon är på semester. Hon hänvisar ingenstans.
Då ringer jag förskolekoordinatorn, men gissa vad? Hon är på semester.
Jag hittar ett telefonnummer direkt till avdelningen, men deras telefon är av.
Nu har jag lämnat ett meddelande på avdelningens telefonsvarare och håller tummarna, men det är ju så att man kan bli galen.

Sedan har vi dessutom fått veta att förskolan kommer att rivas senast 2014, eftersom den är i extremt dåligt skick.
Det verkar inte som om vi kommer kunna komma in på vårt förstahandsval förrän tidigast om ett år, så palten kommer förmodligen få gå i förskola i ett ruckel och därefter i en barack.

Jag var jätteentusiastisk för paltens förskolestart, han känns verkligen redo och som om det kommer att vara roligt och bra för honom, men nu känns det bara hopplöst och deppigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar