torsdag 20 juni 2013

Snart står det ut garn ur öronen på mig

Jag bloggar inte så mycket nu, men stickar desto mer. I helgen kunde jag inte låta bli att köpa massor av omärkt garn på en second hand-affär.

Det blev blått ullgarn, nästan nog till en tröja kanske? I alla fall om jag randar den med t ex vitt (eller kanske grått?) Rauma Finullgarn. Men vill jag verkligen ha en randig tröja? 



Lite mindre nystan i röda toner, kanske till handledsvärmare?



Fantastiskt obehandlat silkesgarn, men jag har ingen aning om vad jag ska göra av det. Det vore perfekt till ett löst stickat linne, men tyvärr är det verkligen inte min stil.



Ett par nystan mörkblått akrylgarn följde med ullgarnet också.



Sedan fick jag veta att en jättefin kompis är gravid, så jag köpte (dyrt!) Debbie Bliss Baby Cashmerino för att göra en Ella Funt till barnet.


Dessutom hade garnaffären äntligen fått in mer av det garn jag behövde till den sjal jag håller på med, och så har jag beställt garn till en tröja. Och så har jag börjat virka en fantastisk filt i mångfärgat Drops Delight. Så här många rutor blev det av ett nystan:





1 kommentar:

  1. Å, mycket nice garn! Den där filten ser helt fantastisk ut på deras bilder - har fixat ett nystan själv för att testa hur rutorna blir irl =)

    SvaraRadera