tisdag 9 april 2013

Ett litet mellanprojekt

Vantarna jag stickar på är nästan färdiga men jag har fortfarande en liten tumspets kvar.
Jag har börjat brodera lite också, på två små snuttar filtat ylle som jag hoppas ska räcka till ett glasögonfodral. Jag gjorde en nejlika på frihand, med stjälken i klyvsöm, löv i olika broderitekniker (franska knutar, något slags läggsöm och en misslyckad flätsöm) och blomman i schattersöm.


Den har tagit två kvällars jobb än så länge, kanske tre timmar sammanlagt (palten är förkyld och sover dåligt, så mina handarbetskvällar blir väldigt korta och avbrutna) och det blir nog någon timme till innan det blir helt klart.


Kanterna syr jag ihop med langettsöm i vitt. Sedan tänker jag sy på en knapp.


Det här blir mitt inlägg i veckans möte med Husmodersskolans Nya Syförening. Titta in där för att se vad de andra gjort i veckan!

4 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade sånt tålamod!!

    SvaraRadera
  2. Fin blomma! Blir inspirerad att testa att brodera. Har inte broderat sedan skolan.

    SvaraRadera