onsdag 6 februari 2013

Jag gör som alla andra stickbloggare

Jag tycker i-cords ser så trevliga ut som kanter på saker (eller mitt i också för den delen), så för att lära mig hur man gör har jag stickat in mina hörlurar i en lång lång i-cord.


Jag använde små små garnsnuttar som jag har i mina garnsnuttsburkar, mest ullgarn men lite akryl och allt möjligt också.


När jag väl fattade grejen, och slutade vända på hela stickan vid varje varv utan istället bara lät maskorna glida till andra änden (nu höll jag på att skriva på svengelska att jag "slidade" dem till andra änden, men det låter ju som något helt annat på svenska) så gick det ganska lätt och fort. Färgbytena är smidiga också när man inte behöver fästa några trådar utan bara låter trådarna hänga med på insidan ett tag.



1 kommentar: