tisdag 15 januari 2013

Tänka fritt är stort, brodera fritt är större

Provlappen där jag testade fritt yllebroderi för första gången är klar. Jag sydde ihop den med langettstygn med en lite mindre fyrkant av samma filtade tröja (för att få den att bukta upp på ovansidan och inte i botten).


För att få en skön tyngd i den, och eftersom jag läst att syntetiskt vadd sliter på nålarna, fyllde jag den med matvete som jag hade hemma och aldrig använde.
Den blev definitivt inte helt perfekt, men jag tycker att den istället blev ganska charmig.


Kolla på vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening gjort i veckan också!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! Jo, och det är skönt med småprojekt som blir klara fort också :)

      Radera
  2. Jättefin. Det är hur kul som helst att experimentera med fritt broderande. Finns mycket roligt att hitta och inspireras av om man googlar på "free form chrochet" har jag upptäckt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det är verkligen roligt. Frivirkning har jag också kollat lite på, särskilt på de fina saker som Nitsirk har gjort: http://nitsirkristin.blogspot.se/search/label/virkade%20m%C3%B6bler

      Radera
  3. Jättefin, jag vill också kunna brodera sådär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kunde inte heller brodera så här innan jag provade, jag hade knappt gjort något av stygnen innan och aldrig gjort något liknande, men det var bara att börja och googla på det jag inte kunde.

      Radera