måndag 12 november 2012

Tur att man har otur

Min huslängtan (som jag skrev om här) fortsätter. Nu har jag för första gången anmält mig till en visning, på ett underbart 30-talshus med en trädgårdstidnings-trädgård, jordkällare och snällt renoverad insida.
Tyvärr var det fler än vi som gillade huset, så det såldes innan visningen för 400 000 kr mer än utgångsbudet (som jag tyckte var ganska högt från början, med tanke på att det bara var 90 m2).
Nåjo, det är väl tur det, eftersom vi ju inte tänkt köpa något hus, inte behöver något hus och nog inte skulle få lån till något hus (kan man övertyga en bank om att man ska få lån när en av oss jobbar 80% med ganska bra lön, och den andra är föräldraledig student, om man talar om att vi faktiskt aldrig gör av med några pengar?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar