måndag 1 oktober 2012

Barnsäkrat

Under förra veckan blev behovet av att barnsäkra hemma akut. palten kröp snabbt som blixten, ställde sig mot allt och drog ut allt han hittar på golvet, efter att ha provat om det gick att äta. Vi har alltså inte så mycket säkrat lägenheten för barnet, som att säkra från barnet.
Det behövs fortfarande petskydd i eluttagen och vi måste fortfarande hålla koll när palten är vid bokhyllan så han inte river ut alla böcker, men annars känns det ganska lugnt nu när han far runt.

Nu har vi bytt ut våra låga hyllor längs väggen mot stora skåp:


De flesta växter som stod på piedestaler har fått flytta in i fönstret (och tillsammans bildat en ogenomtränglig djungel):


Några har jag bara klippt av de längsta utstickarna från:


... eller satt upp dem mot blompinnar och stöd:



Det är så roligt att titta närmare på sina krukväxter såhär, för varje gång ser man något nytt som hänt. Nu hade det kommit små blommor på den här, som jag tror kanske är något slags tradescantia:



Och ja, jag vet att blommorna är väldigt dammiga. Det ska jag fixa.
Och nej, jag vet inte varför vi har FN-flaggor överallt i lägenheten. Det är min man som sätter ut dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar