tisdag 8 maj 2012

En sötpotatis

Uppeldade av en helg med min mammas trädgårdstidningar tillbringade jag och min palt flera timmar på vår odlingslott igår. Den börjar äntligen se prydlig och ogräsfri ut, och vi har än så länge sått röd-, vit-, och polkabetor, sallads-, purjo-, och gräslök, spenat och satt potatis.


Palten varvar att ligga på en filt och leka med pinnar, sitta i mitt knä och kolla när jag rensar ogräs och sova i selen på min mage. Det går bra, men jag ska se till att träna på att bära på ryggen så jag vågar det snart, för det borde gå ännu bättre.

2 kommentarer:

  1. vad det ser mysigt ut! jag funderar också på att testa bära på rygg, men jag vågar inte riktigt. våra pojkar borde vara ungefär lika gamla om jag läst din blogg rätt, snart 5 månader? vad är det för sjal du har?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, precis, han är 4 och en halv månad nu så de är ganska så jämngamla. Jag har en ringsjal (har glömt märket) och en trikåsjal (Wrapsody Bali stretch), men när jag är ute använder jag helst sele; antingen en Beco Butterfly II eller en mei tai.

      Radera