fredag 20 april 2012

Jag har ett lattebarn

Jag har läst om hur man inte ska utsätta barnen för för mycket intryck, och att så här små barn inte får ut något av sociala aktiviteter utan mest vill mysa med sina föräldrar.

Palten har dock inte läst det här, så han envisas med att vi ska gå ut varje förmiddag och hitta på något. Det blir fika på cafeer eller på jobbet, banderollmålning, affischering eller shoppingrundor på stan. I veckan gick vi till Flekis, öppna förskolan i Bergsjön där vi bor, och palten blev överlycklig. Barnskrik, spring och stök är det roligaste han vet.

Det är väldigt skönt för mig att kunna göra nästan allt jag gjorde innan, och nästan vara ute och träffa folk mer nu än innan jag fick barn. Samtidigt försöker jag vara lyhörd för när palten har fått nog, och det känns bra att bära honom då så han kan borra in huvudet mellan mina bröst och somna tryggt nära mig på vägen hem.

1 kommentar:

  1. vad roligt det låter! min felix är inte alls så road av andra människor, men jag ska försöka vänja honom lite grand innan jag växer fast i lägenheten här. =)

    SvaraRadera