tisdag 17 april 2012

Paltens första LAN

Jag läste i Hippiemammans blogg att hon varit på LAN, och jag LANade faktiskt också för ett par veckor sedan. Är det den nya föräldratrenden, efter lattemammorna? Efter kaffekoppshållare på barnvagnsstyret kommer man nu ha USB-portar. Eller ja, inte på barnvagnen kanske, men i sjalen?

Nä, men jag LANade i alla fall, och för mig var det allra första gången. Vi var hemma hos oss, så förutom mina kompisar slank min man, syster och svåger också med. De satt vid en enda dator och körde hotseat på Heroes of Might and Magic III och det var tur, för när palten inte sov i min sjal kunde han lekas med av den av dem som inte spelade just då.



Vi hade pizza, läsk (vi fick inte tag i Joltcola, men åtminstone lite energidryck) och mycket godis och höll på från 14 till 09. Vi hade tyvärr inte lyckats bestämma i förväg vad vi skulle spela, så vi började med Transport Tycoon (superroligt!) och gick sedan över till Quake (där går jag bara vilse) och på morgonkvisten ett par rundor Heroes of Newerth (Vi hoppade rätt in, ingen hade spelat det förut, och vi blev så ägda av ett annat lag att vi kände oss tvungna att säga till dem att vi bara var sju år).

Klockan 01.00...


... och klockan 08.30
Dataspelandet är nog faktiskt det jag saknar mest sedan jag fått barn. Nu blir det något halvtimmespass eller en timme då och då när palten sover, men på det sättet tar det ju enorm tid att ta sig igenom ett spel. Jag har just börjat med Mass Effect 3 och försöker lägga varje möjlig minut på det, men det känns ändå som om det kommer ta år innan jag tar mig till slutet (vilket kanske i och för sig är lika bra).

1 kommentar:

  1. vad det ser mysigt ut! när jag var gravid hade jag nån vision om att jag kunde spela lite sims eller settlers när bebisen sov. sen gick min dator sönder och det har inte blivit nåt av det alls, men jag kan verkligen också sakna spelandet. =(

    SvaraRadera