torsdag 8 mars 2012

SAAB-filten

När nyheterna om SAABs fall var som tätast i vintras lånade jag boken Väldigt Virkat av Erica Laurell från biblioteket. Där fanns ett mönster till en enkel filt med SAAB-mönster (eller ja, bilmönster i alla fall), som passade perfekt till ett tjockt ullgarn som jag hittat på Lidl.


Garnet var egentligen till för att filtas, och jag blev jätteentusiastisk över filtning och tänkte att det skulle bli extra varmt och mysigt. Som tur är gjorde jag ett par provlappar som jag filtade innan jag körde in hela alltet i tvättmaskinen, för jag blev inte alls nöjd. Jag tyckte bara att det såg smutsigt och sjaskigt ut, och slängde provlapparna istället för att använda dem som grytlappar som jag tänkt.


Ofiltad blev filten ändå väldigt bra. Den är lite mindre än de flesta filtar, och gick supersnabbt att göra eftersom garnet var väldigt tjockt.

2 kommentarer:

  1. Super cool!
    Dessutom går din direkt in i måste läsa läsan =)
    Super inspirerande!

    SvaraRadera