onsdag 14 mars 2012

Konvergerande nördcirklar

Sjalbarn.se samlas de som nördat ner sig på bärsjalar och ergonomiska bärselar. Det är som de alternativas Familjeliv.nu. De som skriver där ordnar ibland föräldraträffar där man kan ses och umgås, och jag har varit på ett par stycken sådana.
Träffarna var bra, det var skönt att komma ut och träffa andra med barn och en extra bonus att de flesta av dem var trevliga också.

Det första jag sade när min man efter min första sjalbarnsträff frågade hur "de där hippiesarna" såg ut, var att de mer såg ut som nördar, att de faktiskt såg ut precis som science fiction-fans.
Idag bevisades det att jag hade rätt, när en anställd på Sf-bokhandeln efter att ha frågat hur gammal palten (som satt på min mage i Becon) var, lade till "...och har du hört talas om en sida som heter Sjalbarn?".

(Och jag drabbades av plötslig social blackout och kom bara på att svara "Jo... Jo.")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar