lördag 17 september 2011

I don't feel like dancing

Jag var hemma en vecka med en fruktansvärd förkylning. Det resulterade i en virkad babyfilt i sicksack, efter ett mönster från Drops.



Det gick snabbt och var roligt att virka, men tyvärr tycker jag att filten blev ganska ful. Eftersom jag var sjuk kunde jag inte åka och köpa nya garner, utan fick nöja mig med det jag kunde plocka ihop ur lådor och skåp. Jag hittade ganska många omärkta syntetgarner i rosa, rött och blått, så jag körde på det.
Det jag inte tänkte på var att jag inte tycker om rosa, rött och blått, och särskilt inte ihop. Det blev för skrikigt, för plottrigt och alldeles för mycket disco.

Nu har jag lagt undan discofilten i ett skåp, vi får se om den åker fram när barnet kommit eller om jag kanske ger bort den till någon som är lite spexigare och mer disco (kanske en IFK-are).
Jag har redan börjat på nästa babyfilt, som kommer att bli sober och avgrundsmörk.

(Jag gjorde förresten en liten förändring från ursprungsmönstret: Jag virkade ett varv längs kanterna med fastmaskor i svart, för att få dem jämnare och proffsigare.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar